V době, kdy každý ujetý kilometr hraje u firemních vozidel svou roli, se vyplatí sázet na osvědčená řešení. Systém CCS Carnet nabízí fleet manažerům spravujícím vozové parky o 20 i 200 vozech více, než jen monitoring vozidel a knihu jízd.
Článek vyšel v magazínu FLOTILA.
Mít přehled a dostatek dat. K tomu umět s nasbíranými informacemi pracovat a řešit svůj provoz efektivně. U větších flotil lze nejen snížit náklady, ale veškerý provoz optimalizovat – a ušetřit. Peníze, čas… A proč experimentovat, když je na trhu řada osvědčených řešení. CCS Carnet stojí na pevných základech. Začněme u nich. Například aktuální poloha aut, která je dostupná přes PC i mobil v reálném čase. Díky informacím z pokročilých GPS lokátorů, jež je možné namontovat do auta, náklaďáku i na traktor, tak máte aktuální přehled o poloze vozidel. Lze prohlížet i polohy minulé. Taktéž vidíte čerpací a dobíjecí stanice. Tento mix přispívá k lepší koordinaci, analýze využití vozů i plánování jízd, např. s ohledem na možnosti tankování na trase.
AUTOMATICKÁ KNIHA JÍZD A VYÚČTOVÁNÍ PRACOVNÍCH CEST: KLADIVO NA ADMINISTRATIVU
Pamatujete si dobu, kdy se sbíraly účtenky, na konci měsíce řidič přemýšlel, kdy a kde byl a až dle toho vyplňoval tiskopisy knihy jízd? Tak té době dávno odzvonilo. Systém CCS Carnet vygeneruje knihu jízd automaticky na základě dat z GPS. Tu samozřejmě napojíte na účetní software. Z knihy jízd se poté vytvoří vyúčtování pracovní cesty včetně transakcí z tankovacích karet. Do tzv. cesťáku lze vkládat i jiné náklady – za parkování, MHD či hotel, a to z ČR i zahraničí. Řidiči jednoduše přepínají mezi soukromými a služebními jízdami, takže sledování aut čistě pro firemní účely máte zaručeno. Veškerou správu knihy jízd lze provádět i v mobilní aplikaci.
Díky vyspělosti a modulárnosti systému máte v rukou ucelený nástroj správy vozové flotily. Ten navíc nabízí individuální nastavení přímo pro vaši firmu. Kromě sledování polohy a knihy jízd tak víte o vašich vozech úplně vše. Třeba jakým stylem řidiči jezdí, vidíte nájezdy, přestávky, stav baterie. Systém je také vaším asistentem, který hlídá termíny. Rezervace vozidel a parkovacích míst zase usnadňuje logistiku. Ze všech prvků lze exportovat reporty. Ačkoliv tyto funkce nejsou hlavním důvodem, proč monitoring vozidel Carnet zvolit, jak vidíte, představují přidanou hodnotu zjednodušující pracovní procesy a zvyšující produktivitu vozového parku.
VÁŠ KOLEGA, ASISTENT I ANALYTIK PRO EFEKTIVNÍ FLEET MANAGEMENT
Rozsáhlé reporty – data jsou zlato, díky nimž máte lepší přehled o své flotile. Získejte reporty od statistik řidičů i vozidel přes vyhodnocení stylu jízdy až po srážky za soukromé cesty. K tomu připočtěte automatické zasílání na e-mail, snadný export, filtraci i tisk.
Sledování stavu baterie – přijít ráno k autu a nenastartovat není ideální začátek dne. GPS jednotka měří automaticky stav baterie každou hodinu. E-mailová zpráva vám pak dá vědět, pokud autobaterie 3× za sebou klesne pod nastavenou hodnotu napětí. Hlídání termínů – žádné poznámky v kalendáři či tabulky v počítači. Stačí si nastavit notifikace ze systému a nezapomenete na blížící se termín STK či referentské zkoušky řidičů. Dále dostanete upozornění na zdravotní prohlídky, konec platnosti ŘP nebo pojistky. Elektromobilita – stejně jako transakce o tankování z palivových karet lze nahrávat také data o dobíjení. Systém zobrazuje rovněž stav baterie i její přírůstky. Při plánování trasy přijde vhod zobrazení dobíjecích bodů v síti CCS. K tomu přidáváme možnost rozlišení firemního i soukromého dobíjení třeba před kanceláří nebo na chalupě. Dokumentace na jednom místě – techničák nebo smlouvy k autu si jako fleet manager nahrajete do aplikace. Dokumenty tak máte na pár kliknutí vždy k dispozici.
NADSTAVBOVÉ FUNKCE PRO SNADNĚJŠÍ PROVOZ A NIŽŠÍ FIREMNÍ NÁKLADY
Rezervace vozidel a parkovacích míst – interní car sharing. Taky máte osypky z představy, že řidič musí pokaždé poslat požadavek na rezervaci firemního vozu e-mailem, vy musíte najít volné auto, připravit doklady a vyřešit předání? A co vše vyřídit bezkontaktně pomocí tzv. Keygu Boxu? Řidič v systému Carnet vidí, které auto je v daném čase volné, udělá si rezervaci a po schválení si jde do specializovaného kódovaného boxu vyzvednout klíčky a doklady. Skvělá funkce pro přehlednou evidenci sdílených aut, která umožní car sharing jakéhokoliv vozidla – třeba servisního auta v případě poruchy referentského vozu. A to bez nutnosti cokoliv instalovat do auta. Obdobně to funguje s rezervací parkovacích míst ve firemních garážích či na parkovištích, díky čemuž jsou efektivně využita všechna pronajímaná parkovací stání.
Jízdní styly – s tímto modulem vidíte vliv stylu jízdy řidiče na spotřebu paliva. Odhalíte, zda jezdí zodpovědně či překračuje povolené rychlosti nebo řídí stylem brzda–plyn. S těmito informacemi můžete ovlivnit bezpečnost i náklady na servis vozidel.
JEDINÝ GPS LOKÁTOR ZVLÁDNE KOMPLEXNÍ SPRÁVU VOZOVÉHO PARKU
Jak vidíte, tak svět – kde je správa vozového parku snadná a přínosná – existuje. A CCS Carnet vám do takového světa otevírá dveře. Nabízí nejen efektivitu, ale i vědomí, že vaše flotila pracuje co nejlépe.
REFERENCE ZÁKAZNÍKŮ:
”Provázanost GPS systému s kartami CCS nám poskytuje rychlý a komplexní přehled o vozidlech, snižuje nároky na administrativu a přináší tak podstatné úspory času i firemních nákladů při správě vozového parku. Zpracování kompletního měsíčního vyúčtování trvá uživateli vozidla jen pár minut.“ Jana Polívková, Purchasing Manager Viatris CZ |
”Ve ZLINERU distribuujeme náhradní díly na autobusy po celé ČR i na SK. CCS Carnet nám hodně usnadnil přehled o našich autech. Nejvíce nám pomáhá v administrativě, kdy si snadno zobrazíme knihu jízd, řidiče, spotřebu vozidel. Carnet využíváme i pro vyúčtování služebních cest a přehled tankovacích karet. S ním se nám snížily náklady a zlepšila organizace služebních vozů.“ Jan Bereznaj, ředitel logistiky a výroby ZLINER |
„V Carnetu nejvíce využíváme měsíční reporty – a to neuzamykání knihy jízd, srážky řidičů za soukromé km a dále také stav tachometrů. Při velikosti flotily 400 vozů nám Carnet dále velmi pomáhá s vyúčtováním soukromých jízd zaměstnanců a také s evidencí statistik, kdy sledujeme čerpání pohonných hmot, a tím se snažíme šetřit náklady.“ Klára Hrdinová, společnost STROM PRAHA |
”V HOCHTIEF CZ je pro nás naprosto zásadní kontrola vozidel na jednotlivých lokalitách v Česku i na Slovensku. A dále následná kontrola vykázaných soukromých jízd a kontrola spotřeby PHM. Na ni navazuje naše nejvyužívanější funkcionalita – srážka ze mzdy za soukromé ujeté kilometry dle skutečné průměrné spotřeby v měsíci. Hojně využívaná je i statistika dle aut i řidičů a jejich evidence. S Carnetem máme trvalý přehled o provozu jednotlivých vozidel.“ Emil Kubašák, vedoucí Správy osobní dopravy HOCHTIEF CZ |