Mýto
Zajímá vás nejvíce
- Palubní jednotky vrátíte na jakémkoliv oficiálním distribučním nebo kontaktním místě provozovatele mýta v ČR s originálem technického průkazu.
- V režimu post-pay vrácení palubní jednotky neznamená zároveň automaticky zánik registrace vozidla k mýtu.
- Zákazník si může k vozidlu opět vyzvednout palubní jednotku při příští návštěvě ČR.
- Chcete ukončit celou registraci vozidla k mýtu? Obraťte se na vydavatele tankovací karty.
Co se týče doplatků, je třeba rozlišovat dva případy:
A. Doplatek za jízdu bez OBU či s nefunkční OBU – mýtné transakce nebyly načteny
Takový doplatek může zákazník provést dvěma způsoby.
- V zákaznické samoobsluze – zadá trasu, kterou si přeje doplatit, a provede úhradu platební kartou.
- Na obslužném místě. Je třeba brát v potaz, že distribuční místo provádí jen bezprostřední doplatky (krátká jízda bezprostředně před návštěvou distribučního místa), rozsáhlejší doplatky je uživatel povinen provádět na Kontaktním místě nebo v samoobsluze. Doplatky je na obslužných místech možné uhradit hotově, platební či tankovací kartou.
Výrazně doporučujeme zákazníkům využít možnost zaplatit doplatek online v rámci zákaznické samoobsluhy. Je to rychlejší, pohodlnější a zákazník má dostatek času promyslet si přesnou trasu, kterou chce pro doplatek zadat.
B. Doplatek za jízdu s chybnými parametry (počet náprav, emisní třída apod.) – transakce byly načteny, ale nesprávně oceněny
Takovýto doplatek je třeba vždy řešit přes Podání (reklamaci), na jehož základě reklamační oddělení vyúčtuje rozdíl v částce. Ten je pak rovnou zákazníkovi zahrnut do faktury. Podání si může zákazník založit v zákaznické samoobsluze nebo kontaktovat zákaznickou linku.