CCS Přejít na hlavní menu



Přejít na vyhledávání

CCS Pay

Obecné informace o aplikaci CCS Pay

CCS Pay je aplikace, díky které si fyzickou CCS kartu přidáte do mobilu jako kartu virtuální. S ní následně provádíte bezkontaktní platby. Služba je k dispozici na Google Play.

Mezi zákazníkem a CCS může být sjednána doplňková služba používání mobilní aplikace CCS Pay. Uživatel fyzické karty CCS musí požádat o aktivaci karty v mobilní aplikaci oprávněného zástupce zákazníka CCS. Oprávněný zástupce má přístup do zákaznického servisu CCS, kde je mu umožněno spravovat aktivaci/deaktivaci karet v aplikaci. Zákazník je odpovědný za umožnění použití mobilní aplikace uživatelům fyzických karet zákazníka. Aktivování fyzických karet v mobilní aplikaci CCS Pay nezbavuje uživatele karet povinnosti mít fyzickou kartu vždy při sobě. CCS nenese odpovědnost za nefunkčnost mobilní aplikace v případě poruchy internetového připojení obchodního místa, vybití mobilního telefonu uživatele karet, překročení smluvených dat u mobilního operátora, výpadku na straně mobilního operátora a dalších technických výpadků.

Přidání fyzické karty do aplikace CCS Pay

Ověřovací kód lze doručit pouze na česká telefonní čísla.

Do aplikace jde přidat všechny bezkontaktní karty CCS Limit.

Řešení problémů při přidávání karty do aplikace CCS Pay

Aplikace vůbec nereaguje na přiložení karty

  • Ujistěte se, že máte zapnuté NFC. 
  • Přiložte kartu na jiné místo. Umístění antény se liší dle modelu telefonu. Tato informace by měla být součástí uživatelské příručky zařízení. Některé verze systému Android poskytují informaci o umístění NFC antény na obrazovce nastavení NFC. 
  • Často se karta přikládá zezadu do horní části telefonu, v blízkosti kamery fotoaparátu. 
  • Při přikládání by se karta měla přímo dotýkat těla telefonu. Zkuste kartu přikládat pomaleji nebo rychleji. Některé modely telefonů kartu detekují až na základě fyzického „klepnutí“ kartou o telefon. 
  • Ujistěte se, že pouzdro nebo kryt neblokuje NFC signál. Použití neoriginálního příslušenství může výrazně omezit či dokonce úplně blokovat vestavěnou NFC anténu. Zkuste načíst kartu jen s holým telefonem bez pouzdra nebo krytu.
  • Proveďte kartou bezkontaktní platbu na terminálu, abyste se ujistili, že karta nemá poškozenou anténu. V případě poškození požádejte o výměnu karty.
  • Ověřte funkčnost NFC vašeho telefonu pomocí jiné aplikace.

Aplikace odmítá kartu

  • Zkontrolujte, že přikládáte podporovanou kartu. Jiné karty není možné přidat.
  • Opakujte načtení karty.

Dochází k chybám komunikace s kartou

  • Projděte si prosím tipy ohledně přikládání karty. Často bývají problémy s komunikací způsobeny nevhodným místem přikládání karty. 
  • Použití neoriginálního pouzdra nebo krytu může snižovat citlivost NFC antény. Když budete trpělivě opakovat načtení karty, tak by se vám to mělo vždy podařit.

Nepřichází mi SMS s ověřovacím kódem

  • Zopakujte pokus o přidání karty do aplikace se stejnou fyzickou kartou a stejným telefonním číslem. To při zadávání pečlivě zkontrolujte. Po potvrzení čísla bude zobrazena informace o stavu vaší žádosti. Dále máte tyto možnosti.
  • Když se zobrazí informace, že přidání ještě musí být schváleno vaší organizací, tak požadavek na schválení zatím nebyl zpracován. Kontaktujte oprávněného zástupce, který u vás má na starosti správu CCS karet, a požádejte jej o schválení požadavku.
  • Jestli se vám zobrazí, že na telefonní číslo byla odeslána SMS zpráva s ověřovacím kódem, tak váš požadavek byl schválen a SMS zpráva byla odeslána. Zkontrolujte prosím svoje příchozí zprávy.
  • Pokud byl požadavek zamítnut, kontaktujte oprávněného zástupce vaší organizace. Po vzájemné domluvě můžete pokus o přidání karty do aplikace opakovat. Celý proces schválení může trvat i několik dní.

Ověřovací odkaz ze SMS zprávy mi nefunguje

  • Pro ověření vašeho telefonního čísla znovu zahajte přidání karty do aplikace. 
  • Přiložte stejnou kartu a zadejte stejné telefonní číslo.
  • Poté vyplňte 6místný ověřovací kód ze SMS zprávy a potvrďte jej. 
  • Po ověření kódu vyjádřete souhlas se smluvními podmínkami služby a potvrďte přidání karty do aplikace.

Schvalování přidání karty do aplikace CCS Pay

Aby bylo možné přidat fyzickou CCS kartu do aplikace, musí tuto operaci schválit zástupce vaší organizace. Jakmile v aplikaci načtete fyzickou kartu a zadáte své telefonní číslo, oprávněný zástupce obdrží SMS s odkazem na internetovou stránku. Na ní může přidání této karty do aplikace povolit nebo zamítnout. Tento krok je vynechán, pokud o vložení karty žádá přímo oprávněný zástupce. Dojde tak ke schválení automaticky a na vaše telefonní číslo přijde rovnou ověřovací SMS zpráva.

Oprávněný zástupce je kontaktní osoba, která je pro vaši organizaci uvedena v zákaznickém servisu. Pokud nevíte, kdo tuto roli u vás zastává, prosím kontaktujte CCS.

V případě zamítnutí požadavku na přidání karty oprávněným zástupcem je vám zaslána SMS zpráva s informací o zamítnutí tohoto požadavku.

Řešení problémů s aplikací

Zákaznická linka je vám k dispozici v pracovní dny 07:30–17:00 na telefonním čísle 266 108 108. Dále na e-mailu zakaznicka.podpora@ccs.cz nebo jako chat na stránkách www.ccs.cz.

K hlášení chyb nebo připomínek k aplikaci prosím použijte funkci Nahlásit chybu. Ta je dostupná z obrazovky O aplikaci.

Obecné informace o virtuální kartě CCS

Virtuální karta je kopie fyzické karty. Můžete s ní platit přes mobilní telefon, do kterého si tuto kartu uložíte.

Virtuální karta nenahrazuje fyzickou. Pouze k ní přidává pohodlnou možnost platit mobilním telefonem. Přidání virtuální karty do aplikace nijak nemění funkčnost fyzické karty. Fyzickou kartu musíte stále nosit u sebe, i když platby provádíte přes virtuální kartu ve svém telefonu.

Fyzická CCS karta vám dává jistotu, že zaplatíte i v případech, kdy máte vybitý telefon, dosáhnete limitu mobilních dat nebo vám vypadne mobilní síť. Obsluha obchodního místa vás také může požádat o předložení fyzické karty pro kontrolu.

Aplikace podporuje uložení více virtuálních karet. Výběr té, které má být použita při platbě, potom provádíte aktivací karty pro platbu.

Toto není možné z bezpečnostních důvodů. Ve chvíli, kdy do aplikace přidáte virtuální kartu, je automaticky zneplatněna ve všech ostatních zařízeních. Fyzická karta samozřejmě zůstává funkční nezávisle na přidání virtuální karty. 

Blokace virtuální karty je svázána s blokací fyzické karty. Pro zablokování virtuální karty je třeba zablokovat fyzickou kartu.

Platnost virtuální karty je shodná s platností zdrojové fyzické karty. V rámci obnovy fyzické karty je vám doručena nová fyzická karta s prodlouženou platností. Tu můžete přidat jako virtuální kartu do aplikace. Ve chvíli, kdy vyprší virtuální kartě platnost, zůstává v aplikaci, ale již nemůže být použita pro platbu. Můžete ji smazat.

Z pohledu vyúčtování se nerozlišuje, zda platba proběhla fyzickou nebo virtuální kartou.

Platba virtuální kartou

Pokud jste si úspěšně přidali do aplikace svou kartu, aktivovali ji pro platbu a správně v systému nastavili bezkontaktní platby, můžete zahájit platbu přiložením telefonu k terminálu. Během platby je zobrazena notifikace popisující průběžné výsledky načítání karty.
Pokud narazíte na problémy, tak se prosím podívejte do sekce řešení problémů při platbě.

Aby bylo možné platit přiložením mobilního telefonu, tak musíte nastavit jednu z vašich virtuálních karet jako aktivní pro platbu. To provedete výběrem položky Aktivovat pro NFC platbu z kontextového menu, které se zobrazí po kliknutí na kartu v přehledu karet. Takto vybraná karta bude následně použita pro platby na platebních terminálech.

Pokud nadále nechcete kartu používat pro platbu mobilním telefonem, tak ve stejném kontextovém menu vyberte položku Deaktivovat pro NFC platbu. Když máte v aplikaci více virtuálních karet, tak jako aktivní pro platbu může být vybrána jenom jedna z nich.

S pomocí virtuální karty lze platit na všech obchodních místech CCS, kde je možné platit CCS kartou bezkontaktně. V seznamu obchodních míst na webu www.ccs.cz/akceptacni-sit si možnost ověříte ve sloupci Mobilní platba - ANO

Virtuální karta používá stejný PIN jako ta fyzická. V případě změny PINu fyzické karty dojde automaticky i ke změně PINu odpovídající karty virtuální.

Pokud máte aplikaci CCS Pay nastavenou jako primární platební aplikaci, tak ve výchozím nastavení telefon odemykat nemusíte. Stačí jej přiložit k terminálu. Transakce je chráněna vaším PINem, stejně jako v případě platby fyzickou kartou.

Chování platby se zamčeným telefonem lze změnit v nastavení aplikace.

Notifikace slouží k rychlé diagnostice problémů, k nimž může dojít během platby. Textový popis shrnuje její průběh. Je doplněn ikonou, která přehledně zobrazuje kvalitu bezkontaktní komunikace s terminálem (ikona terminálu a NFC pole) a stav online spojení na  server (síťový oblak). Poklepáním na notifikaci otevřete nápovědu, v níž najdete popis aktuálního problému. Tuto notifikaci můžete vypnout v nastavení aplikace.

Správa virtuálních karet

Aplikace u karty zobrazuje původní popisek, shodný s fyzickou kartou. Popisek karty můžete měnit výběrem položky Změnit popis z kontextového menu, které se zobrazí po kliknutí na kartu v přehledu karet.

Virtuální kartu smažete výběrem položky Smazat z kontextového menu. To se zobrazí po kliknutí na kartu v přehledu karet.