CCS Pay
Obecné informace o aplikaci CCS Pay
Přidání fyzické karty do aplikace CCS Pay
Řešení problémů při přidávání karty do aplikace CCS Pay
Aplikace vůbec nereaguje na přiložení karty
- Ujistěte se, že máte zapnuté NFC.
- Přiložte kartu na jiné místo. Umístění antény se liší dle modelu telefonu. Tato informace by měla být součástí uživatelské příručky zařízení. Některé verze systému Android poskytují informaci o umístění NFC antény na obrazovce nastavení NFC.
- Často se karta přikládá zezadu do horní části telefonu, v blízkosti kamery fotoaparátu.
- Při přikládání by se karta měla přímo dotýkat těla telefonu. Zkuste kartu přikládat pomaleji nebo rychleji. Některé modely telefonů kartu detekují až na základě fyzického „klepnutí“ kartou o telefon.
- Ujistěte se, že pouzdro nebo kryt neblokuje NFC signál. Použití neoriginálního příslušenství může výrazně omezit či dokonce úplně blokovat vestavěnou NFC anténu. Zkuste načíst kartu jen s holým telefonem bez pouzdra nebo krytu.
- Proveďte kartou bezkontaktní platbu na terminálu, abyste se ujistili, že karta nemá poškozenou anténu. V případě poškození požádejte o výměnu karty.
- Ověřte funkčnost NFC vašeho telefonu pomocí jiné aplikace.
Aplikace odmítá kartu
- Zkontrolujte, že přikládáte podporovanou kartu. Jiné karty není možné přidat.
- Opakujte načtení karty.
Dochází k chybám komunikace s kartou
- Projděte si prosím tipy ohledně přikládání karty. Často bývají problémy s komunikací způsobeny nevhodným místem přikládání karty.
- Použití neoriginálního pouzdra nebo krytu může snižovat citlivost NFC antény. Když budete trpělivě opakovat načtení karty, tak by se vám to mělo vždy podařit.
Nepřichází mi SMS s ověřovacím kódem
- Zopakujte pokus o přidání karty do aplikace se stejnou fyzickou kartou a stejným telefonním číslem. To při zadávání pečlivě zkontrolujte. Po potvrzení čísla bude zobrazena informace o stavu vaší žádosti. Dále máte tyto možnosti.
- Když se zobrazí informace, že přidání ještě musí být schváleno vaší organizací, tak požadavek na schválení zatím nebyl zpracován. Kontaktujte oprávněného zástupce, který u vás má na starosti správu CCS karet, a požádejte jej o schválení požadavku.
- Jestli se vám zobrazí, že na telefonní číslo byla odeslána SMS zpráva s ověřovacím kódem, tak váš požadavek byl schválen a SMS zpráva byla odeslána. Zkontrolujte prosím svoje příchozí zprávy.
- Pokud byl požadavek zamítnut, kontaktujte oprávněného zástupce vaší organizace. Po vzájemné domluvě můžete pokus o přidání karty do aplikace opakovat. Celý proces schválení může trvat i několik dní.
Ověřovací odkaz ze SMS zprávy mi nefunguje
- Pro ověření vašeho telefonního čísla znovu zahajte přidání karty do aplikace.
- Přiložte stejnou kartu a zadejte stejné telefonní číslo.
- Poté vyplňte 6místný ověřovací kód ze SMS zprávy a potvrďte jej.
- Po ověření kódu vyjádřete souhlas se smluvními podmínkami služby a potvrďte přidání karty do aplikace.
Schvalování přidání karty do aplikace CCS Pay
Řešení problémů s aplikací
Obecné informace o virtuální kartě CCS
Platba virtuální kartou
Pokud narazíte na problémy, tak se prosím podívejte do sekce řešení problémů při platbě.
Aby bylo možné platit přiložením mobilního telefonu, tak musíte nastavit jednu z vašich virtuálních karet jako aktivní pro platbu. To provedete výběrem položky Aktivovat pro NFC platbu z kontextového menu, které se zobrazí po kliknutí na kartu v přehledu karet. Takto vybraná karta bude následně použita pro platby na platebních terminálech.
Pokud nadále nechcete kartu používat pro platbu mobilním telefonem, tak ve stejném kontextovém menu vyberte položku Deaktivovat pro NFC platbu. Když máte v aplikaci více virtuálních karet, tak jako aktivní pro platbu může být vybrána jenom jedna z nich.
Správa virtuálních karet
Řešení problémů při platbě
Po kontrole, že telefon přikládáte ke správnému terminálu, prosím zkontrolujte správné nastavení aplikace a způsob přikládání karty. Zkontrolujte také internetové připojení.
Pokud aplikace reaguje na přiložení k terminálu, zkontrolujte zobrazenou notifikaci. Ta vás nasměruje, zda se jedná o problém s bezkontaktní komunikací mezi telefonem a terminálem nebo o problém s online spojením na server. Poklepáním na notifikaci otevřete odpovídající kapitolu nápovědy. Pokud se vám stále nedaří zaplatit telefonem, použijte fyzickou kartu.
Terminál nereaguje na přiložení telefonu
- V seznamu karet zkontrolujte, že aplikace i mobil jsou správně nastaveny pro platbu.
- Pokud je zde zobrazeno nějaké varování, tak se řiďte jeho pokyny.
- K terminálu přikládejte telefon s otevřenou aplikací.
- Pokud i tak terminál na kartu nereaguje, tak si prosím projděte tipy ohledně přikládání karty. Ty fungují analogicky i při přikládání telefonu k terminálu. Typicky jde o vzájemné umístění platebního terminálu a mobilního telefonu.
- Jestliže všechny výše uvedené pokusy selžou, zaplaťte fyzickou kartou.
Chyba spojení na server při platbě
- Aplikace k provedení platby vyžaduje online spojení na server. Pokud se nepodaří spojení navázat, tak platbu nelze provést.
- Nelze možné platit na místech se špatným či žádným pokrytím signálem mobilní sítě.
- Ve výjimečných případech může dojít i ke krátkodobému výpadku serveru.
- Pokud se není možné spojit na server, zaplaťte fyzickou kartou.
Nedaří se komunikovat se čtečkou
- Projděte si prosím tipy ohledně přikládání karty. Ty fungují analogicky i při přikládání telefonu k terminálu. Typicky jde o vzájemné umístění platebního terminálu a mobilního telefonu. Pokud se i tak nedaří zahájit platbu, zaplaťte fyzickou kartou.